Wij bieden jongeren perspectief, kansen en hoop.

Bronx heeft persoonlijke aandacht voor de jongeren en helpt hen met het behalen van die doelen. In onze methodiek hoeft er echter niet continu aan de doelen direct gewerkt te worden. Het vormen van een vertrouwensband en een ware connectie staan voorop.

Door de jarenlange ervaring en kennis heeft Bronx een realistisch beeld van wat er mogelijk is voor de jongeren. Daarnaast zijn alle begeleiders en jongeren nauw met elkaar verbonden. Iedere begeleider heeft kennis van alle jongeren en kan dus op elk moment inspringen.

Tot slot viert Bronx elk succes en elke verbetering, hoe klein die ook mag ogen. Niets gaat onopgemerkt. Bij Bronx wordt iedere jongere gezien en gehoord.

Wij bieden jongeren perspectief, kansen en hoop.

Bronx heeft persoonlijke aandacht voor de jongeren en helpt hen met het behalen van die doelen. In onze methodiek hoeft er echter niet continu aan de doelen direct gewerkt te worden. Het vormen van een vertrouwensband en een ware connectie staan voorop.

Door de jarenlange ervaring en kennis heeft Bronx een realistisch beeld van wat er mogelijk is voor de jongeren. Daarnaast zijn alle begeleiders en jongeren nauw met elkaar verbonden. Iedere begeleider heeft kennis van alle jongeren en kan dus op elk moment inspringen.

Tot slot viert Bronx elk succes en elke verbetering, hoe klein die ook mag ogen. Niets gaat onopgemerkt. Bij Bronx wordt iedere jongere gezien en gehoord.

1. Aanmelden

Wil je weten wat Bronx Begeleid Wonen voor jou kan betekenen? Dan kun je bellen of mailen met ons. De gedragsdeskundige kijkt dan samen met jou naar de hulpvragen. Ook wordt er dan bekeken op welke manier de Bronx deze ondersteuning kan bieden.​

Aanmelden

2. Kennismakingsgesprek

De gedragsdeskundige neemt contact met je op voor het inplannen van een kennismakingsgesprek. Dit gesprek is geheel vrijblijvend voor beide partijen. Na het kennismakingsgesprek wordt er in ons MO besproken of de cliënt al dan niet passend is binnen de Bronx. Ook wordt er gekeken of wij kunnen inspelen op de zorgvragen. ​

3. Intakegesprek

De gedragsdeskundige neemt contact met je op en maakt eventueel een afspraak voor een intakegesprek bij ons op kantoor. Tijdens dit intakegesprek worden de zorgvragen concreet gemaakt en worden de verwachtingen naar elkaar uitgesproken. Ook worden hier de woonwensen en de zorgbehoeften van de cliënt in kaart gebracht. Vaak zit de toekomstige begeleider reeds bij dit gesprek zodat er een eerste contactmoment is.  ​

4. Plaatsing

Inmiddels is jouw aanvraag goedgekeurd en heb je uitzicht op plaatsing bij ons. Plaatsingsdatum wordt in overleg met jou en de gedragsdeskundige bepaald.  Op het moment dat de cliënt de woning intrekt, worden de contracten ondertekenend. ​

5. Begeleidingsplan

De woonbegeleider en de cliënt stellen na zes weken gezamenlijk een begeleidingsplan op. De resultaten van het kennismakingsgesprek, intakegesprek en de eerste observaties worden hiervoor gebruikt. ​

Tevreden met ons aanbod

Is tevreden met de begeleiding

Is tevreden met zijn woning

Is tevreden over de faciliteiten

Is optimistisch over zijn toekomst